Jeg anbefaler som regel prestashop til dem der ønsker en “almindelig” shop med salg af varer, evt. har behov for lagerstyring integration til E-conomics, pakkelabels, GLS, postdanmark emd mere.

Men der er en ting som prestashop også er god til som folk ikke ved, og det er B2B. Prestashop har mulighed for at skabe kundegrupper, vise og give forskellige priser til disse grupper. Alt efter hvordan man ønsker det udført, så findes der forskellige moduler der kan gøre det meget alsidigt.

Multishop, med prestashop multi store kan du styre flere forskellige shop med samme, eller forskellige produkter, forskellige valuta og sprog. Endda med forskellige domæner og design.
Et eksempel på dette er tastimage.com, som er en B2B shop hvor at kunderne skal godkendes og have login, før de kan se priser og bestille. Dertil er det en multistore der gør at produkterne kan sælges via andre domæner samtidig, både B2C og B2B.

Et eksempel på et ikke helt almindeligt brug af prestashop er byhappyme.com, der sælger babyudstyr med navn på. Dvs. man kan skrive sin egen tekst direkte på sutten, navnemærket og andre produkter.
Der findes et par moduler til prestashop, der kan klare dette, her har de dog taget modificeringen til et højere niveau.

Med de nye ændringer i Prestashop 1.7 er fleksibiliteten desværre nedprioriteret. Dette er gjort for at gøre kerneshoppen mere stabil og lettere at administrere for den almindelige shopejer. Det betyder ikke at man ikke kan udvikle og benytte shoppen som tidligere, det kan man indenfor en vis grænse. Det er bare blevet mere besværligt, dvs. dyrere at lave ændringer større ændringer.