[sponseret]Man skal altid opbevare ens ting ordentlig, uanset om de er digitalt eller fysiske. En af de bedste måder at opbevare dokumenter, billeder, videoer og andre filer er gennem en backuptjeneste. Før i tid betød det at man overførte de sensitive filer til en eventuel ekstern harddisk, som man derefter holdte nøje øje med.
I nyere tid er det blevet mere moderne at opbevare filer gennem skytjenester. Skytjenester er onlinebaseret, så uanset hvor man er, så kan man få adgang til filerne. Så frem at man har tilstrækkeligt internet tilgængeligt selvfølgelig.
Der kan være ulemper ved at benytte sig af skytjenester (cloud), man skal særligt være opmærksom på at sikkerheden er i orden, uanset hvilken udbyder man benytter sig af.
Overvej prioriteringen
Det kan være en god idé at opdele filerne efter tjeneste. Hvis man f.eks. arbejder meget med tekst, så er der ingen stor risiko ved at have dokumenter liggende i en skytjeneste. Men hvis man har andre sensitive filer i form af billeder, så kan det være en god idé at opbevare dem på en ekstern harddisk, og dernæst gemme den i skuffe, så ingen uvedkommende kan få adgang. Der findes både DROPBOX, ONE DRIVE fra Microsof, Google drive og mange flere.
De fysiske filer
Selvom at vi lever i en digitaliseret hverdag, så er det langt fra alle vores filer som er digitale. Det kan derfor være en god idé at overveje et lagerhotel. Fordelen ved at opbevare ens ting i et lagerhotel er, at de er skabt til sikker og kontrolleret opbevaring. Med andre ord bliver ens gamle møbler ikke slidte, da depotrummene er opvarmet og tørre, og derved er man fri for eventuelle fugtskader.
Sikkerheden er også i top, da der er videoovervågning, som stopper eventuelt tyveri. Dette er oplagt hvis man har vigtige dokumenter, som nødigt skulle komme i de forkerte hænder. Hvis man benytter sig af gamle opbevaringsmetoder, og opbevarer en del af ens digitale filer på en ekstern harddisk, så kan det være en fordel at opbevare harddiskene i et lagerhotel.