Find det bedste regnskabsprogram til dig og din virksomhed

Er du iværksætter i egen virksomhed? Så kender du sikkert til problemet med regnskabet, der skal gøres op hver måned. Det er er slidsomt papirarbejde, der kræver meget af din tid. Heldigvis findes der digitale regnskabsprogrammer, der kan hjælpe dig. Fordelene er mange, ikke mindst at du sparer tid og derfor penge. Med det rette regnskabsprogram kan du fokusere på kerneopgaven i din virksomhed.

Det er altid lidt hektisk sidst på måneden, når kvitteringerne skal gøre op, fakturaerne skal indtastes, og regningerne skal betales. Hvis du som iværksætter eller medarbejder i en lille eller mellemstor virksomhed har siddet med det månedlige papirarbejde, så kender du også til besværet. Det er enormt tidskrævende, og du overvejer hurtigt, om ikke der findes en lettere løsning.

Det gør der heldigvis. I stedet for at sætte din lid til små lapper af papir og ringbind, så kan du gøre dit regnskab helt digitalt. Det bedste regnskabsprogram på markedet sørger for, at dit regnskab hele tiden er opdateret og til rådighed for dig. Ikke bare på din computer, men også på mobilen. Det betyder, at du altid har overblik over, hvad der kommer ind og ud af kontoen i din virksomhed.

Fordele ved en digital bogholder

Ved at gøre din bogholder digital opnår du masser af tidsbesparende fordele. Hvis dit skrivebord er fyldt med kvitteringer og fakturaer sidst på måneden, så kan du rydde bordet med et regnskabsprogram som eksempelvis Dinero. Her scanner du kvitteringerne ind via mobilen, og så ligger de i deres database, så du altid kan tilgå dem, når du har behov for det.

Du sparer altså først og fremmest plads. Det gælder både på skrivebordet, på reolerne og hylderne og ikke mindst i dit hoved. Hvis du har ro i dit hoved, så kan du pludselig koncentrere dig om andre ting, som er gavnligt for virksomheden. Som iværksætter er man 100% fokuseret på virksomheden, og hvis du kan få mere overskud til at klare ærterne, så er det noget, du kommer til at mærke på bundlinjen på længere sigt.

Med en digital bogholder som Dinero sparer du altså først og fremmest tid og energi. Og med mere tid på hænderne kan du fokusere på virksomhedens kerneopgave. Tiden er dyrebar og masser af penge værd, når man styrer egen virksomhed, og derfor tæller hver time du har til rådighed om ugen. Uanset om du sælger sorte sokker eller er i færd med at designe en kaffeapp til mobilen, så kræver det tid til kerneopgaven.

Derfor skal du vælge Dinero

Dinero er til for at gøre din hverdag lettere. Sammenlignet med andre apps eller regnskabsprogrammer er Dinero ikke særlig kompliceret, det er brugervenligt på alle planer, og mange vil hurtigt føle sig til rette i systemet. Det er designet, så alle kan være med.

De forskellige regnskabsprogrammer på markedet som Billy, E-conomic, Meneto og Dinero egner sig selvfølgelig til forskellige typer af virksomheder. E-conomic passer langt bedre til større virksomheder med store budgetter og masser af ansatte. Meneto egner sig bedst til dem, der næsten ønsker at udlicitere deres regnskabsafdeling. Til sidst er der Billy og Dinero som på sin vis minder lidt om hinanden.

Billy er lavet til de små virksomheder, som kører som enkeltmandsvirksomheder eller mindre anpartsselskaber. Det er et program som er perfekt til dem som laver få fakturaer og skal holde regnskab på et minimalt niveau. Dinero derimod er lidt mere avanceret, på den gode måde.

Ved at bruge Dinero, kan du gå lidt mere i detaljen med faktura skabeloner og den måde din fakturaer opbygges på bl.a. Ligesom Billy, så bruges Dinero også af en masse virksomheder i både den mindste og mellem-klassen. Dinero er kontra Billy, enormt godt optimeret, det vil sige at hvis du har en faktura med 90 linjer, så vil du opleve problemer med ventetider i Billy, hvis du eksempeltvis skal lave en linje 91, Men det er ikke noget problem hos Dinero.

Udover det, så vægter Dinero enormt meget på god support og skæve arbejdstider. Det vil sige at du faktisk kan få hjælp via telefon eller livechat helt op til kl. 23.00 på hverdage, det er et valg de har taget for at større danske iværksættere, som måske først sætter sig ned med arbejdet om aftenen.

Kom i gang som iværksætter med Dinero

Dinero er opstået, fordi der var nogle iværksættere, der satte sig ned og spurgte sig selv: Hvordan kan vi gøre regnskabet lettere for os selv. Efter nogle års hårdt arbejde opstod Dinero som et produkt af denne motivation for at gøre livet og hverdagen lettere for de iværksættere, der i forvejen knokler det hvide ud af øjnene for at holde forretningen kørende.

Det er dette behov, som Dinero kan efterleve. Det skal simpelthen være lettere at være iværksætter i Danmark, og det er den mission, som Dinero bliver en del af. Jo lettere det er at være iværksætter, jo flere vil turde kaste sig ud i en erhvervseventyr, starte egen virksomhed og forsøge at sætte deres gode idé i søen og få succes.

Flere iværksættere betyder flere jobs til os alle. Og det er med til at styrke den iværksætterånd, som har båret Danmark frem igennem de sidste 20 år. Dinero er netop et produkt af denne ånd, og du kan føre ånden videre. Med dette regnskabsprogram på din telefon eller din computer kan du styrke din position på markedet i mange år fremover.

Søren Jensen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked*

The field is required.