Har du brug for en WordPress hjemmeside?

Som en hver anden virksomhed ønsker du helt sikkert at have en hjemmeside, så din virksomhed er let tilgængelig. Men hvad koster en hjemmeside?

I virkeligheden er det slet ikke så lige til at svare på. Der er nemlig flere faktorer, der spiller ind, hvilket kan være svært at give en cirka pris på. Som virksomhed har du helt sikkert nogle idéer til hvordan din virksomhed skal se ud og hvilke funktioner, der skal være repræsenteret. Dette er en god start, men det er svært at give en hjemmeside pris ud fra en mail med 10 linjers beskrivelse og et par vedhæftede billeder af nogle kruseduller tegnet på et papir.

Hvis du selv gør et godt forarbejde, øger det markant chancen for at du får en mere præcis og billig hjemmeside pris. Her er mange penge at spare! 

Få den WordPress hjemmeside der passer til jeres behov, krav og budget!

Du har helt sikkert nogle idéer og krav til hvordan din hjemmeside skal se ud, men det på trods er en prisbestemmelse på forhånd svær.

Hjemmesidepriser kan variere meget, da hjemmesidens funktioner er bestemt ud af dine ønsker og ud fra hvad din hjemmeside skal kunne, ud fra din virksomheds ydelser.

Giver du en tynd beskrivelse af dine ønsker, er der stor chance for at web bureauet, blot giver en høj pris for at være dækket ind, eller at projektet går i hårdknude, fordi den givne pris ikke svarer overens med dine faktiske ønsker. 

Tager du dig tid til at formulere dine ønsker, bliver det meget lettere for web bureauerne, at give dig en god og korrekt pris.

 

3 videoer om de vigtigste hjemmeside elementer

Webinators.dk har lavet videoer til at give en hurtig gennemgang af de elementer du skal være opmærksom på og give en tanke eller to til dit hjemmeside projekt.

Design, hvad skal du have fokus på, og hvad vil det kræve af resurser.

Funktioner, hvad skal din hjemmeside vise, og hvad skal den kunne håndtere, booking, shopping eller andet?

Indhold, med mindre du har brug for en statisk præsentationsesside, så er indhold den mest tidskrævende del for en hjemmeside og webshop ejer. Det tager ofte  længere tid at skabe indhold end folk tror, derfor er det en god ide at tænke din ide igennem.

Hvad skal du vide?

Du behøver ikke at være programmør for at give en god projekt beskrivelse

Nogle tip er:

  • Skriv korte formuleringer, del et komplekst ønske op i små del elementer.
  • Kopier hjemmeside adresser på andre sider, der har præcis det design, eller den funktion du ønsker.
  • Søg på engelsk på google, eksempelvis “WordPress booking”, “WordPress gallery” etc.
  • Del dine ønsker op i emner som design, funktion og indhold.
  • Tænk over hvad siden konkret skal indholde, og hvor kommer indholdet fra?
  • Hvem skal lægge indholdet ind på siden, Web bureauet eller dig?

Design

Hvilket design ønsker du, farver, stil? Henvis til hjemmesider du kan lide.

Indhold

Hvad skal siden indeholde? Produkter, tekst, billeder, video m.m.?

Tekst

God tekst er vigtig for at give en god oplevelse for både kunder og Google. Hvem skriver teksten?

Produkter

Det kan være tidskrævende at lægge produkter ind, heldigvis findes der smutveje. Spørg mig!

Funktioner

Hvad skal siden kunne? Salg af produkter, abonnementer, booking eller andet?

Hvem?

Hvem skaber eller køber indholdet, og hvem lægger det ind på siden?

Billeder

Billeder er det vigtigste visuelle element på din side, hvilke billeder skal du bruge?

Video

Video fanger de besøgenes interesse. Skal du have video på siden?

Spar besværet, få mig til at lave din projekt beskrivelse!

Du kan spare både tid og penge ved at få en professionel WordPress konsulent til at udforme din projektbeskrivelse. En god projektbeskrivelse sikrer at web bureauet får et godt overblik af projektets omfang, de kan derved langt bedre vurdere hvilke resurser de skal allokere til opgaven.

Når projektbeskrivelsen ser omfattende og professionel ud, vil de også give en lavere pris. Da du giver indtryk af at det ikke er din første tur i rodeoen.

Hvem er jeg og hvordan kan jeg hjælpe din virksomhed

Mit navn er Søren Jensen. Jeg er 46 år og jeg driver til dagligt Webinators.dk, hvor jeg blandt andet laver WordPress hjemmesider. Her på siden deler jeg ud af min erfaringer med blogindlæg. Jeg forsøger at give teknisk hjælp til hjemmeside eller shop, samt tips til online marketing.

Jeg har siden 2004 arbejdet med webudvikling og i 2008 begyndte jeg at arbejde med online marketing. Jeg har 15 års erfaring indenfor de fleste CMS systemer, men har siden 2012 primært arbejdet med WordPress og Prestashop.

Jeg har gennem min erfaring erhvervet en stor viden inden for webudvikling og online marketing. Derfor er jeg manden til at hjælpe din virksomhed med dette område, eller hvis du har brug for hjælp inden for WordPress eller Prestashop. Som jeres personlige hjemmeside konsulent kan jeg hjælpe med definere jeres WordPress projekt, så I efterfølgende kan gå til web bureauerne og få den bedste hjemmeside pris.

Derfor skal du ikke tøve med at kontakte mig, heller ikke hvis du har spørgsmål vedrørende prisen eller ønsker vejledning i hvilke funktioner, der passer bedst til din virksomhed og dine behov. Desuden sætter jeg også gerne tid af til at tage opgaver ind som konsulent.

Jeg kan derfor både hjælpe med det tekniske og økonomiske, samt til rådgivning af dine ønsker. Jeg kan informere om hvilke ønsker og krav, der er realistiske, samt hvilke funktioner du får mest muligt ud af, at investere i.

Du kan sagtens få en billig hjemmeside

Hvis budgettet for din virksomhed ikke er så stort, er det er ikke sikkert du har råd til alle de funktioner du ønsker til en start. Det kan selvfølgelig komme hen ad vejen, hvis du mener, at din hjemmeside mangler funktioner.

Henne hos Webinators.dk tilbyder vi en WordPress startpakke fra kun 1.200 kroner. Med alt den indeholder, er det den absolut bedste WordPress pris jeg er stødt på.

Se WordPress pakkerne her

En hjemmeside, der passer til dig og dine behov

Din virksomhed har helt sikkert nogle bestemte behov, der skal efterleves og et budget, der skal overholdes.

Jo flere ønsker du stiller til rådighed, jo flere muligheder er der for at få en hjemmeside efter dine behov. Ønsker og krav er en rettesnor i udformningen af din hjemmeside, da alt ikke nødvendigvis kan opfyldes. Derfor er det vigtigt at leve en prioriteringsliste over de funktioner og det design du ønsker som værende en del af din hjemmeside. På den måde gives et billede af, hvilke funktioner, der har første prioritet.

Med min hjælp får du derfor indhentet hjemmeside priser, der passer til dine behov og din pengepung. Budgettet er noget af det væsentligste for at få dine ønsker til at blive til virkelighed. En hjemmeside repræsenterer din virksomhed udadtil og er samtidig den perfekte måde at promovere din virksomhed og dennes produkter. Derfor er det heller ikke uvæsentligt hvordan din virksomhed fremstår. Selvom du sikkert er klar over alt dette, kan jeg guide dig i hvilke design, funktioner og retningslinjer, din virksomheds hjemmeside skal bygges op omkring. Design og funktionalitet på din virksomheds hjemmeside kan være alt afgørende for om kunder vælger din virksomhed frem for andre.

Jeres hjemmeside skal være let tilgængelig og være harmonisk for øjet der ser. Hvis dette ikke er tilfældet, kan det være den direkte årsag til, at internetbrugere vælger at klikkere videre til en anden hjemmeside frem for din. Dette er enormt uhensigtsmæssigt for din virksomhed, da tilfredse kunder er noget af det vigtigste for at få den til at løbe rundt, og derfor er dette et punkt, som du bør investere både tid, energi og penge i. Ved at gøre din hjemmeside ”kundevenlig” vil det automatisk tiltrække mere positiv opmærksomhed og i sidste ende vil det kunne mærkes i virksomheden.

Find billigere alternativer gennem råd og vejledning

Selvom du udvælger forholdsvis simple funktioner, der virker enkle og lige til, når du ser på dem udefra, kan der ligge flere 100 timers udvikling bag, måske mere.

Dette er endnu en grund til, at prisen er svær at fastbestemme. Det er dog muligt at blive vejledt i, hvad dine ønsker nogenlunde kommer til at koste, men det er ikke en pris du kan regne hundred procent med, da der er så mange faktorer, der spiller ind, når det rigtige arbejder påbegyndes. Men med dine ønsker, er det muligt at lede efter alternativer til det du vil.

Måske er det muligt at finde et modul, plugin eller en tjeneste man kan købe eller leje for en brøkdel af prisen af hvad det koster at udvikle fra bunden. På den måde kan du holde dig indenfor budgettet eller måske spare penge på en funktion og herved har du mulighed for at bruge de sparede penge på en anden funktion eller et dyrere design. Alt sammen noget der kan være med til at styrke din virksomheds image.

Med en ”ønskeliste” for hvilke funktioner der er vigtige for dig og din virksomhed, er det muligt at finde billigere alternativer som giver samme effekt. Disse alternativer kan gøre en stor forskel i dit budget, da billigere alternativer kan være afgørende for, hvor mange af dine ønsker og krav, der kan blive opfyldt.

Uforpligtende samtale om din virksomheds næste projekt

Alt dette kan virke enormt uoverskueligt på egen hånd, hvorfor jeg vil opfordre dig og din virksomhed til at investere i en hjemmeside konsulent.

En samtale vil være med til at skabe et bedre billede af dig, din virksomhed og de ønsker I har for jeres hjemmeside. Det er langt nemmere og mere effektivt at vejlede ud fra dialog, hvor alle spørgsmål kan besvares med det samme og alle misforståelser kan fejes ad vejen. Så tøv endelig ikke med at kontakte mig via min hjemmeside websitesupport.dk, hvor jeg vil gøre mit bedste for svare dig tilbage hurtigst muligt. Jeg vil samtidig gøre mit allerbedste for, at dine ønsker bliver opfyldt uden at overskride budgettet.

Få den bedste WordPress pris med en hjemmeside konsulent

Bliv klædt ordentlig på inden I skal indhente hjemmesidepriser fra webbureauerne.

– Som jeres hjemmeside konsulent tager vi en eller flere projektsamtale, hvor jeg stiller uddybende spørgsmål til jeres ønskede funktionalitet, design, jeres håndtering af siden, samt markedsføring af siden m.m..

– Beskrivelse af projektet, som I, eller vi sammen, kan sende ud til webbureauerne.

Dette er ikke en kravsspecifikation, men en beskrivelse af de elementer, som hjemmesiden skal indeholde, og jeres ønskede måde at løse det på. Det giver webbureauerne et godt fundament til at lave en prisvurdering eller et decideret tilbud.

At lave en hjemmeside er en kreativ, men teknisk proces. Derfor er det oftest bedst at have et mål og en beskrivelse af hjemmesidens elementer – for det giver webbureauet friere hænder til at udvikle, hvilket i 95% af tilfældene gør slutproduktet bedre og billigere. Naturligvis vil der oftest være funktioner, der vil kræve en mere uddybende teknisk specifikation, men lad projektlederen om det, han kender systemet, koden og programmøren.

Alt efter omfanget og hvilke funktioner I ønsker, kan jeg lave dette vigtige forarbejde for jer på mellem 1-3 timer.

Hvilket tilbud er det bedste? Få hjælp til at vurdere tilbuddene

Efter I har indhentet hjemmesidepriser fra webbureauerne, kan jeres personlige WordPress konsulent hjælpe jer med at vurdere de forskellige prospekter.

– Jeg vurderer pris, systemforslag, løsningsmuligheder, samt webbureauets renommé og kompetencer på området.
– Er tilbuddene meget ens, eller er top-udbyderne meget nær hinanden, kan jeg på vegne af jer tage en samtale med de webbureauer, der ser mest attraktive ud for opgaven.

Med mindre der er behov for, eller I ønsker, at jeg tager en samtale med de vigtigste prospekter, så kan jeg oftest lave min vurdering på ca. en halv til en hel time.

Er jeres nuværende projekt ved at køre af sporet, eller driver jeres webbureau jer til vanvid?

Mediator eller løbende målhåndtering af igangværende hjemmesideprojekter.

Der kan være situationer, der kræver en objektiv vurdering eller en mediator. Jeg går ind i sagen, med udgangspunkt i hvad der bedst kan betale sig for jer, udfra hvad jeres ønsker er. Jeg vil objektivt vurdere, hvordan projektet bedst føres videre, og fungere som mediator mellem parterne, eller, hvis nødvendigt, komme med et eller flere konkrete forslag, hvis andet ikke fungerer. Denne kapacitet tilbyder jeg både inden for hjemmesideudvikling og online markedsføring.

Jeg opererer her som ekstern konsulent og støtte til jeres hjemmesideprojekt. Jeg laver ikke decideret projektledelse på eksterne projekter.