Sponsoreret indhold
Hvis man gerne vil have sin egen hjemmeside, så er det faktisk ikke så svært at lave en. Der findes mange forskellige platforme, der tilbyder at man kan lave sin egen hjemmeside, hvor man f.eks. kan dele billeder af sine interesser eller starte en blog, men hvis man har brug for en hjemmeside fordi man sælger et produkt eller en service, så er der brug for noget mere. I denne artikel får du et par tips til, hvad du skal huske når du skal lave eller købe en hjemmeside.
Hvis man vil have en hjemmeside hvor man kan sælge sine produkter eller sine services fra, så er det utroligt vigtigt at den ikke fremstår suspekt, men i stedet skaber tillid hos den besøgende. Dette gør man ved at have alle oplysninger på virksomheden, såsom telefonnummer, adresse, cvr nummer og email, synlige for den besøgende. Derudover kan man også inkludere anmeldelser fra tidligere kunder, som kan være med til at signalere at det er en seriøs forretning, som ikke snyder deres kunder.
Enhver ny hjemmeside, der gerne vil sælge noget, skal være SEO optimeret for at blive succesfuld. Det vil sige at der skal laves søgeordsanalyser, så man får de rigtige keywords i sine tekster, så kunderne kan finde den når de søger på Google. Derudover skal der være styr på de forskellige tags og titler, samt navne på billedfiler, samt en masse andre ting, så du kan ligge så højt i Googles søgeresultater som muligt. Langt størstedelen af brugerne på Google, klikker sig aldrig videre til side 2, når de søger, så det er vitalt at dette er på plads.
En god hjemmeside er strømlinet. Det vil sige at den holder det samme udtryk og farvetema på alle sider og undersider og ikke indeholder alt muligt ligegyldigt bras. Den skal være informativ og direkte, formel og seriøs. Der må gerne være humor i teksterne, men dette må ikke dominere, da kunder forventer en seriøs tilgang, når det kommer til et firma der ønsker at handle med. Sørg derfor at tonen er seriøs, samt formel, men vær ikke bange for at lave en sjov reference eller to. Kunderne forventer seriøsitet, men de fleste kan også godt lide, at man kan se på en virksomhed, at den også er menneskelig. Kort sagt, den skal ikke være så seriøst at den bliver robotagtig og kedelig.