Dine online markedsføringsmuligheder

Annonce

Markedsføring kan have stor indflydelse på en virksomheds afsætning, hvorfor det kan være en rigtig god idé at lægge en detaljeret markedsføringsplan, hvor alle aktiviteter og budgetter indgår.

Denne markedsføringsplan skal helt klart indeholde en masse online markedsføringsaktiviteter, da online markedsføring i dag giver meget eksponering, og til en ofte overkommelig pris.
Med de data som er tilgængelig på internettet, er det muligt at nå ud til en specifik målgruppe, og derved også øge chancerne for en konvertering, fremfor hvis man annoncerede til et bredere publikum.

Men hvad er dine muligheder online? Er du ny til online markedsføring, kan det virke som en jungle til at starte med, og du vil med sikkerhed få brug for lidt hjælp til at styre det effektivt. Der findes markedsføring på sociale medier såsom Facebook annoncering, Instagram annoncering mv., der findes markedsføring i form af SEO, og så findes der markedsføring på Google.
Vi kigger nærmere på mulighederne nedenfor.

Annoncering på Sociale medier

Det kan give utroligt meget eksponering at annoncering på sociale medier som f.eks. Facebook, men det kræver også at man sætter et større budget af. Fordelen ved Facebook er dog, at man som beskrevet tidligere kan nå en meget detaljeret og specifik målgruppe, på baggrund af de informationer som Facebook har indsamlet for dig. Derfor er det også en særdeles effektiv annonceringsform, hvis man altså får det opsat korrekt. Det er derfor også vigtigt, at man sørger for at få hjælp starten, hvis ikke man selv har de tekniske redskaber til at udføre arbejdet.

Search Engine Optimization

SEO er anderledes fra de andre markedsføringsformer i den forstand, at man ikke betaler en pris pr. eksponering, men derimod en fast pris til et SEO-bureau, som kontinuerligt udfører et stykke arbejder på din hjemmeside, med formålet at øge din organiske trafik gennem Google.

Hvis din virksomhed eller produkt skaber en naturlig interesse gennem på Google, så kan det altså være en rigtig god idé at forsøge at øge den organiske trafik. Ofte kan du selv snuse dig frem til et par teknikker eller tiltag, som kan booste din hjemmesides ranking en smule, hvilket man selvfølgelig altid kan starte ud med. Men hvis man er seriøs omkring den organiske trafik, så skal man have en dedikeret SEO-partner til at udføre et kontinuerligt arbejde, og dette vil også afspejle sig i resultaterne.

Google Annoncering

Til sidst har vi annoncering på Google, hvilket modsat til SEO, er hvor man betaler sig til en plads øverst i søgemaskinen, når altså der bliver søgt på de keywords som din virksomhed eller produkt er forbundet med. Dette er ofte ret dyrt, og man byder på en pris med andre konkurrenter, hvor den der byder højest på annoncen, selvfølgelig får den.

Har du budgettet til at køre paid media markedsføring som Facebook og Google Ads, så kan det helt sikkert give et godt afkast hvis det udføres professionelt. Tværtimod, så kan det også blive en dyr affære, hvis ikke man ved hvad man laver, hvorfor det altid rådes at finde nogle gode konsulenter eller i hvert fald få styr på teknikken før man smider sine penge i det.

Søren Jensen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked*

The field is required.