Annonce
I Danmark er der et stort antal af bureauer og konsulenthuse, der primært lever af at sælge deres viden og erfaring. Det er med andre ord de menneskelige ressourcer og tid, der bliver handlet med. Når du sælger din tid, er det helt essentielt at have overblik og styr på det samlede tidsforbrug samt den fakturerbare tid, hvis du vil skabe den størst mulige profit.
Og netop manglende overblik og tidsregistrering er et af de store problemer i konsulentbranchen. Ofte ender du som konsulent med at bruge mere tid, end du får betaling for.
Der er mange virksomhedsledere og ejere, der kan nikke genkendende til, at mange kunder får mere tid, end de egentlig har betalt for. Det er ikke fordi ens kunder prøver at snyde en, men fordi mange virksomheder ganske enkelt er for dårlige til at registrere den tid, der reelt bliver brugt på opgaver, telefonsupport og lignende. Den manglende indsigt i det reelle timeforbrug gør det vanskeligere at optimere sine time- og projektpriser.
Hvis du har flere ansatte, så kompliceres det yderligere, hvis der ikke er ordentligt styr på tidsstyringen, og det koster i sidste ende på bundlinjen. Der findes en lang række værktøjer og CRM-systemer, der samler disse ting og gør det overskueligt. Der findes dog ikke mange, der gør det lige så nemt og effektivt som danske Effihub.
Ved at oprette alle sine timesedler digitalt i systemet, får du overblik og ikke mindst kontrol over timeforbruget. Det gør det nemt at se, hvad tiden bliver brugt på, og om du får faktureret det rigtige til dine kunder. Hvis du som mange andre konsulenter også sælger klippekort til dine kunder, så kan du også styre det effektivt gennem Effihub. Samtidig kan du give dine kunder adgang til systemet via din egen kundeportal, så de nemt kan følge med i timeforbruget.