Support til den bedste købsoplevelse

Dette hold er sponsoreret

Har man at gøre med e-handel, så kender man nok til Magento. Magento er selvfølgelig en professionel open source webshopløsning, som bruges af nogle af verdens største webshops. Men for at skabe den bedste købsoplevelse med Magento, så skal man bruge den rette magento integration – eller de. Dette kan MCB hjælpe med. 

Hvem er MCB?

Med kontorer i Holstebro og Hanoi er dette en dansk virksomhed, som har til formål at hjælpe virksomheder eller privatpersoner med at komme i gang med Magento – eller hjælpe med, for eksempel, de rette integrationer. Det kræver nemlig nogle kompetencer at komme i gang med denne platform. Af forskellige services, som MCB tilbyder, kan der findes support gennem hele processen med opstart, opsætning og videre håndtering af en Magento webshop samt integration af værktøjer, design og UX, udvikling og testning af en Magento webshop. 

To eksempler på integrationer

To eksempler på integrationer, som MCB kan hjælpe med, er PIM-integrationer og CMS-integrationer. Disse integrationer kan hjælpe med en webshops evne til at skalere, hvilket kan hjælpe virksomheden med at vokse. 

PIM-integrationer står Product Information Management, og formålet med denne integration er at styrke webshoppens inventar og forsyninger. Udover at kunne hjælpe med at kategoriserer varerne i en online database, så kan integrationen også hjælpe med at spore og opbevare produkterne i nærheden i lignende produkter i webshoppen. Dette gør det selvfølgelig nemmere for kunderne at finde det, de leder efter, hvilket giver en bedre købsoplevelse. En bedre købsoplevelse giver også en mere attraktiv webshop, som kunderne vil være interesseret i at komme tilbage til. Samtidig hjælper PIM også med at sikre, at de bedste markedsføringsteknikker bruges til produkterne, hvilket sikrer den bedste markedsføringsstrategi.

CMS-integrationer står for Content Management System, og dette begreb kender mange, som arbejder med websteder, nok til. Dette system hjælper nemlig med at integrere billeder og tekster på en meningsfyldt, engagerende og effektiv måde. Sådanne elementer i webshoppen skal nemlig organiseres ordentligt for at skabe den bedste købsoplevelse for kunderne. CMS kan, for eksempel, hjælpe med at finde den rette måde at beskrive diverse produkter på, så de kan markedsføres ordentligt. Formålet er dermed at tiltrække og fastholde kunder til webshoppen, hvilket naturligvis hjælper med både udviklingen af webshoppen samt udviklingen af virksomheden. 

Det er dog ikke nødvendigvis sådan, at man skal vælge imellem PIM-integrationer og CMS-integrationer. CMS-integrationer er nemlig en smule begrænset i sin kapacitet og passer derfor mest til mindre webshops, mens disse integrationer heller ikke kategorisere data så godt som PIM-integrationer gør. Derfor giver det god mening at bruge begge integrationer i samarbejde med hinanden, for at skabe den bedste webshop som muligt. Men det kan MCB altid hjælpe med.

Søren Jensen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked*

The field is required.